Google+ Θάνος Καψάλης : Biology4u.gr

Θάνος Καψάλης

Βιολόγος εκπαιδευτικός στο 1ο Λύκειο Ηλιούπολης

rss feed Facebook Twitter Pinterest Google Plus YouTube

Θάνος Καψάλης's Latest Posts

Roman Vishniac: Ένας βιολόγος, που οι φωτογραφίες του άφησαν βαθύ ίχνος στον οπτικό πολιτισμό μας

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΠΡΟΣΩΠΑ από στις 7 Ιανουαρίου 2019
Roman Vishniac: Ένας βιολόγος, που οι φωτογραφίες του άφησαν βαθύ ίχνος στον οπτικό πολιτισμό μας

Tο όνομα Roman Vishniac μπορεί να μην λέει πολλά στους μη ασχολούμενους επισταμένως με την Τέχνη της φωτογραφίας. Τις φωτογραφίες του όμως, δεν μπορεί κάπου, κάποτε οι περισσότεροι τις έχουμε δει. Το φωτογραφικό και κινηματογραφικό έργο του Vishniac, που θεωρείται ως ένας από τους κορυφαίους φωτογράφους καλύπτει την περίοδο από το 1920 ως και τη δεκαετία του 70. Στο έργο αυτό περιλαμβάνονται εικόνες από τον μικροσκοπικό έμβιο κόσμο και εικόνες που απαθανάτισαν την καθημερινή ζωή και […]

Συνεχίστε

Georgii Karpechenko: Ένα αθώο θύμα μιας ιδεοληψίας που κατέστρεψε την σοβιετική επιστήμη και γεωργία

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΠΡΟΣΩΠΑ από στις 3 Ιανουαρίου 2019
Georgii Karpechenko: Ένα αθώο θύμα μιας ιδεοληψίας που κατέστρεψε την σοβιετική επιστήμη και γεωργία

Οι αναγνώστες που είχαν την τύχη να διδάξουν το βιβλίο βιολογίας της κάποτε 2ης δέσμης, ή να διδαχθούν από αυτό, θα θυμούνται στο κεφάλαιο της Εξέλιξης την παράγραφο: Πολυπλοειδία. Σε αυτήν εξιστορείτο η δημιουργία ενός υβριδίου. Το υβρίδιο προερχόταν από τη διασταύρωση ραπανιού με λάχανο και τα άτομα που είχαν προκύψει ήταν γόνιμα μεταξύ τους, αλλά άγονα ως προς τα προγονικά είδη. Επρόκειτο συνεπώς για τη δημιουργία ενός νέου είδους, το οποίο  αποτελούσε ένα απτό παράδειγμα […]

Συνεχίστε

Για τις επαγγελματικές-επιστημονικές ενώσεις ο λόγος

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 18 Δεκεμβρίου 2018
Για τις επαγγελματικές-επιστημονικές ενώσεις ο λόγος

Έχω έναν φίλο που χρόνια τώρα, παρά τις ματαιώσεις και τις διαψεύσεις, υποβάλλει απτόητος στην επαγγελματική ένωση στην οποία ανήκει, προτάσεις και σχέδια για τη βελτίωση της οργάνωσής της και τη δράση της.Όποτε λοιπόν μου στέλνει τις παρεμβάσεις του στην ένωση, για να μου ζητήσει τη γνώμη μου, έρχομαι στη δύσκολη θέση να μην τις υποδέχομαι με τον ενθουσιασμό που ο ίδιος πιθανώς επιθυμούσε. Αιτία της ασυγκίνητης στάσης μου δεν είναι πως ο φίλος λέει […]

Συνεχίστε

Νεκρές γλώσσες;

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 6 Σεπτεμβρίου 2018
Νεκρές γλώσσες;

Τελευταία ημέρα της εβδομάδας, τελευταία ώρα της ημέρας και παρόλο που ο δάσκαλος είναι κουρασμένος από τις ώρες που έχουν προηγηθεί, συνεχίζει να παρακινεί τους μαθητές του να προσέξουν, μπας και καταφέρει να κερδίσει κάτι στη μισή ώρα που απομένει μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι. Το μάθημα αφορά στους αμυντικούς μηχανισμούς και παρά τη μεγάλη σημασία του, ό,τι μέσο δοκίμασε για να τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών του, έχει αποτύχει. Οι ερωτήσεις που κάνει πέφτουν […]

Συνεχίστε

Το ψάρεμα στα Ελληνικά Ακρογιάλια

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΙΔΕΕΣ από στις 31 Αυγούστου 2018
Το ψάρεμα στα Ελληνικά Ακρογιάλια

Υπάρχουν στιγμές που χαίρεσαι πως βρίσκεσαι σε αυτήν την χρονική φάση της ιστορίας της ανθρωπότητας, για το λόγο ότι μπορείς να απολαμβάνεις και να επωφελείσαι από το πλέον συκοφαντημένο δώρο της, την Τεχνολογία. Μια από αυτές τις στιγμές ήταν όταν διάβασα μια ανάρτηση της παλαιάς φίλης και καθηγήτριας στον τομέα Ζωολογία του Α.Π.Θ. Ελένης Βουλτσιάδου στην οποία παρουσίαζε ένα βιβλίο, κόσμημα της ελληνικής βιβλιογραφίας που εκδόθηκε το 1941 και έφερε τον τίτλο: Το Ψάρεμα στα […]

Συνεχίστε

Ίσως να αρχίσουμε από τη γλώσσα;

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ, ΠΡΟΣΩΠΑ από στις 13 Αυγούστου 2018
Ίσως να αρχίσουμε από τη γλώσσα;

Xειμώνας του 73, τελευταία ώρα του μαθήματος του φροντιστηρίου και οι αποκαμωμένοι μαθητές περιμένουν τον φυσικό τους-έναν κάπως ηλικιωμένο αλλά ευχάριστο καθηγητή, που αρεσκόταν στις παραδοξολογίες και στα ευφυολογήματα -να συνεχίσει την παράδοση του κεφαλαίου της Οπτικής, από το σημείο που το είχαν αφήσει. Ο φυσικός επιτέλους εμφανίζεται ασθμαίνοντας από το βάρος της ηλικίας και τον αριθμό των σκαλιών του τελευταίου ορόφου στον οποίο έπρεπε να ανέβει, αντί όμως για παράδοση καλεί, με ένα πονηρό […]

Συνεχίστε

Ενίοτε μαθητές ικανότατοι στα Μαθηματικά και στη Φυσική αποτυγχάνουν στη Βιολογία. Γιατί άραγε;

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, Χωρίς κατηγορία από στις 30 Ιουνίου 2018
Ενίοτε μαθητές ικανότατοι στα Μαθηματικά και στη Φυσική αποτυγχάνουν στη Βιολογία. Γιατί άραγε;

Tώρα που κάπως έχει κοπάσει ο θόρυβος για τα θέματα της Βιολογίας, τις πανελλαδικές εξετάσεις κ.τ.λ. μπορούμε μάλλον να συζητήσουμε κάτι που έχει υποπέσει στην αντίληψή μου, ίσως και στη δική σας. Έχετε λοιπόν παρατηρήσει πως συμβαίνει συχνά μαθητές που επιτυγχάνουν υψηλές επιδόσεις στα Μαθηματικά (όταν τα έδιναν όλοι οι υποψήφιοι της Θετ. Κατ.) ή στη Φυσική να φέρνουν μέτριους βαθμούς στη Βιολογία; Το φαινόμενο αυτό που το συνήντησα αρκετές φορές στη διάρκεια της καριέρας […]

Συνεχίστε

Για την αξιολόγηση στις Πανελλαδικές εξετάσεις (Μέρος 2ον)

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ από στις 30 Ιουνίου 2018
Για την αξιολόγηση στις Πανελλαδικές εξετάσεις (Μέρος 2ον)

Eξετάσεις των αρχών του 2000 και στο βαθμολογικό κέντρο έχει ξεκινήσει η διόρθωση των γραπτών σύμφωνα με τη γνωστή διαδικασία: Ο συντονιστής έχει διανείμει στους εκπαιδευτικούς το έγγραφο της Κ.Ε.Ε. με τις ορθές απαντήσεις και έναν πίνακα που έχει συντάξει ο ίδιος, στον οποίο αναγράφεται η (συμφωνημένη) μοριοδότηση για κάθε ερώτημα και υποερώτημα των θεμάτων. Στην αίθουσα επικρατεί ησυχία και οι εκπαιδευτικοί παλεύουν με τη ζέστη και τον σωρό των γραπτών να φέρουν σε πέρας […]

Συνεχίστε