Google+ 2014 Μάρτιος : Biology4u.gr

Archive for Μάρτιος, 2014

Οι δυνάμεις του 10

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: VIDEO από στις 20 Μαρτίου 2014
Οι δυνάμεις του 10

Δυνάμεις του 10. Ένα εξαιρετικό βίντεο του 1977 που ξεκινώντας από την παρουσίαση ενός ζευγαριού σε ένα πάρκο του Σικάγου, ξεναγεί το θεατή του στην κλίμακα του Σύμπαντος, μεταφέροντάς τον από τη διάσταση του παρατηρήσιμου σύμπαντος (10^24) ως το πρωτόνιο του ατόμου του C (10^-16), αφού φυσικά περάσει από το κυτταρικό επίπεδο.

Συνεχίστε

Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 4ον)

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 18 Μαρτίου 2014
Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 4ον)

Το φαινόμενο της σύζευξης της Επιστήμης με την Τέχνη δεν είναι νέο, και το biology4u έχει ήδη παρουσιάσει στα προηγούμενα τεύχη τη διαδρομή αυτής της σχέσης, από τον 17ο ως και τον 19ο αιώνα. H Bio-art όμως, ο νέος καλλιτεχνικός πειραματισμός που εμφανίστηκε στη δεκαετία του 90, και έστρεψε από νωρίς πάνω του το ενδιαφέρον του κοινού με τις ευφάνταστες και συχνά προκλητικές δημιουργίες των βιο-καλλιτεχνών, είναι κάτι ριζικά διαφορετικό: Και πώς θα μπορούσε να […]

Συνεχίστε

Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 3ον)

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 15 Μαρτίου 2014
Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 3ον)

Ernst Haeckel Tον γερμανό ζωολόγο, ανατόμο τον θυμόμαστε κυρίως για τη διατύπωση του περίφημου -αλλά απλουστευτικού και στηριγμένου ως κάποιο βαθμό σε επινοημένα δεδομένα- βιογενετικού νόμου, σύμφωνα με τον οποία η οντογένεση ανακεφαλαιώνει την φυλογένεση και επίσης για τη θερμή υποστήριξη που προσέφερε στην καινοφανή, τότε, θεωρία της Φυσικής Επιλογής. Όμως υπήρξε παράλληλα και ένας ολοκληρωμένος καλλιτέχνης που συνήθιζε να κοσμεί τα βιβλία του με περίτεχνες εικόνες που ο ίδιος ζωγράφιζε. Η εργασία με την […]

Συνεχίστε

Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 2ον)

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 13 Μαρτίου 2014
Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 2ον)

Αν δεν αληθεύει πάντα ότι «η Τέχνη μιμείται τη Ζωή» είναι βέβαιο ότι εμπνέεται από αυτήν, όπως και ότι επηρεάζεται από την επιστήμη της. Στο 2ο μέρος του αφιερώματος συνεχίζουμε την σύντομη ανασκόπηση των στιγμών της καλλιτεχνικής δημιουργίας στις οποίες αποτυπώθηκε το ενδιαφέρον του ανθρώπου για τη Φύση, καθώς και των στιγμών στις οποίες η Βιολογία επέδρασε στην Τέχνη. Μεσαιωνικός κόσμος Η απουσία μεγάλων επιστημονικών ανακαλύψεων, ο φεουδαλισμός, και το θεοκρατικό πνεύμα της εποχής ευθύνονται […]

Συνεχίστε

Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 1ον)

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΙΔΕΕΣ από στις 12 Μαρτίου 2014
Βιολογία και Τέχνη (Μέρος 1ον)

Δεν αληθεύει πάντα ότι «η Τέχνη μιμείται τη Ζωή», είναι όμως βέβαιο ότι εμπνέεται από αυτήν, όπως και ότι επηρεάζεται από την επιστήμη της. Από τις βραχογραφίες της Παλαιολιθικής εποχής ως τις εικονογραφημένες Βοτανικές του Διαφωτισμού και τη Βio-Αrt του 21ου αιώνα, οι καλές τέχνες αντλούν τις εμπνεύσεις τους από τη ζωή, την απεικονίζουν, την περιγράφουν και την σχολιάζουν, σύμφωνα με τα αισθητικά ρεύματα της εποχής τους. Από το Διαφωτισμό ως την αυγή του αιώνα […]

Συνεχίστε

Σχολικά εγχειρίδια Βιολογίας 1939-1966

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ από στις 9 Μαρτίου 2014
Σχολικά εγχειρίδια Βιολογίας 1939-1966

Σε προηγούμενα αφιερώματά μας είχαμε παρουσιάσει, και σε κάποιο βαθμό σχολιάσει, μερικά από τα σχολικά εγχειρίδια Βιολογίας του παρελθόντος. (Mέρος: 1ον, 2ον, 3ον) Στο τρέχον αποφασίσαμε να αναρτήσουμε 7 σχολικά εγχειρίδια, όπως τα «κατεβάσαμε» από την ιστοσελίδα του πάλαι ποτέ Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, ώστε να συμβάλουμε στη διάδοσή τους, αλλά και στη διάσωσή τους, στο απευκταίο ενδεχόμενο την τύχη του Ο.Ε.Δ.Β. να ακολουθήσει και η καλή ιστοσελίδα του.  Τα βιβλία έχουν αποθηκευθεί στο onedrive […]

Συνεχίστε

Ούτε Ανατομία, ούτε Φυσιολογία, ούτε Παθολογία, Βιολογία Ανθρώπου!

Έχει καταχωριστεί στις κατηγορίες: ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΑ από στις 8 Μαρτίου 2014
Ούτε Ανατομία, ούτε Φυσιολογία, ούτε Παθολογία, Βιολογία Ανθρώπου!

Στις συζητήσεις μεταξύ βιολόγων εκπαιδευτικών συχνά διατυπώνεται η άποψη ότι τόσο η διδασκαλία, όσο και τα σχολικά εγχειρίδια της Βιολογίας Ανθρώπου, πρέπει να αποκοπούν από την παράδοση της πάλαι ποτέ «Ανθρωπολογίας» και να αποκτήσουν προσέγγιση, περιεχόμενο και ύφος που προσιδιάζουν  στο μάθημα και την επιστήμη της Βιολογίας. Επειδή λοιπόν το biology4u συντάσσεται με όσους θεωρούν επιβεβλημένη αυτήν την αλλαγή, αποφάσισε να αποτολμήσει  μια απόπειρα σκιαγράφησης του προβλήματος, και για να ελεγχθεί αν πράγματι είναι υπαρκτό, […]

Συνεχίστε